2023. július 14., péntek

Este a tavon

 

 

Apró gyermekként a
fodrozó tóban álltam,
s a szél borzolta hullámban
azt hittem, elvisz a víz.
Hirtelen elfogott a félelem,
Úgy éreztem, senki sincs velem.
Álltam ott kozmikus magányomban,
egészen kiszolgáltatottan. 

Pedig nem voltam egyedül.
Emberek voltak körös-körül.
Nagyanyám mellettem állt,
és sulykolta a ruhát,
s én mégis az egyedüllét
fájdalmát éltem át. 

A sulyok keményen csattogott a ruhán.
A nap lassan belefolyt a tóba,
miután sugara még játszott a vízen puhán.
Ahogy e képet néztem, megszűnt a félelem.
Arcomra tettem két kezem,
s biztos voltam: nem vagyok egyedül. 

Velem van a földi valóság, s legfelül
valami megfoghatatlan jóság.
Majd összecsukódtak a tavirózsák,
s elindultunk haza. 

Lépteim gyorsan szedtem,
hogy le ne maradjak.
Otthon az állatok enni kaptak,
majd nyugovóra tértek,
és engem is álomba ringattak
az alkonyi képek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretetbe zárva

Valódi képmás

  Lehettem volna annyi minden. Selyemfodor egy tarka ingen, üvegcipő egy női lábon, kacajt fakasztó gyermekálom,  kisbetű az ékezet alatt,...